Jinx (PSX)

Jinx is de zoon van de meest krachtige tovenaar van het land. Helaas voor Jinx heeft dat geen genetisch gevolg gehad, want Jinx zelf kan niet al te best toveren. Hij heeft een baantje als hofnar voor de koninklijke familie. Op een dag wordt Jinx wakker en komt erachter dat er een vloek over het land is uitgesproken. Hij en nog enkele anderen zijn niet door de vloek getroffen. De koninklijke familie is ontvoerd door een piratenbende onder leiding van Kapitein Gripply. Daarnaast hebben ze ook de schatkist van de koninklijke familie opengebroken. Nu is het de taak aan Jinx de familie op te sporen en de vrede in het land te herstellen.

“Jinx schiet tekort als succesvol 3d platform spel. Heel jammer want het idee is leuk.”

Jinx lijkt aanvankelijk een leuk en kleurig 3d platform, maar al gauw kom je tot de conclusie dat dat vies tegenvalt. Het idee is weliswaar leuk bedacht, alleen schiet het in de uitvoering tekort. Het gaat meteen al mis bij de besturing van het spel. Dit verloopt totaal niet soepel. Het perspectief verandert bijna bij elke sprong en bocht die je maakt. Daardoor heb je vaak geen overzichtelijk beeld van de omgeving om je heen. Daarnaast moet je flink sturen om Jinx recht te laten lopen. Al met al is dit geen pretje en leidt dit ertoe dat je er gauw flauw van bent en het spelletje weglegt.

Ook had ik het graag allemaal net iets strakker gezien. Het spel is niet al te mooi afgewerkt. In de tijd dat deze game op de markt kwam was ik al lang en breed enorm verwend met GameCube en PS2 beelden. Een goed punt aan het spel is wel dat je er duidelijk doorheen geleid wordt. Dit maakt de minpunten wel een beetje goed. Daar staat tegenover dat sommige opdrachten toch wat gepuzzel opleveren, en daar kun je weer ongeduldig van worden.

Conclusie
Jinx schiet tekort als succesvol 3d platform spel. Heel jammer, want het idee is leuk. Misschien als de besturing beter was geweest en de uitvoering wat strakker was het spel meer aangeslagen. En aangezien deze game qua vormgeving voor de jongere gamer lijkt gemaakt was een betere speelbaarheid geen luxe geweest. Leuk om een keertje te proberen, maar het verleidt niet tot het willen uitspelen van het spel.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.